۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۵۷۱۲۰
آیت‌الله خاتمی:

مردم بر همه مسؤولان نظارت کنند | جانیان خیابان پاسداران مستحق اشد مجازات هستند

خطیب نماز جمعه تهران خواستار نظارت مردم بر همه مسؤولان شد و گفت: مردم ارزش را در هرکسی که دیدند تجلیل کنند و ضد ارزش را در هر کسی که دیدند مایه نقد قرار دهند چراکه نقد آنها سازنده خواهد بود.
آیت الله خاتمی در نماز جمعه آیت الله خاتمی در نماز جمعه آیت الله خاتمی در نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به برخی شبهه پراکنی ها درباره مسأله حجاب و با بیان این که از نظر همه فقها حجاب از ضروریات دین است،گفت: اخیرا شاهد دو جریان درباره حجاب در کشور بودیم که جریان اول مربوط به ترویج  بد حجابی و بی‌حجابی و مسأله دیگر درباره کسانی بود که می‌خواستند این بی‌حجابی را توجیه و تئوریزه کنند البته جریانی که بی حجابی را تئوریزه می‌کند گناهش به مراتب بدتر از جریان اول است چرا که حجاب قانون خدا است و از ضروریات دین به شمار می رود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه دیدار روز گذشته وزیر اوقاف سوریه با مقام معظم رهبری را یادآور شد و گفت که مقام معظم رهبری از سوریه به عنوان محور مقاومت یاد کردند و بشار اسد را یک مبارز مقاوم نامیدند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر وحدت بین مسلمین با تکیه بر نقاط مشترک که فراوان هم هست، تأکید کردند و فرمودند که امیدوارم به زودی در قدس نماز بخوانید و این روز دور نیست.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به این‌که در هفته گذشته شاهد به صحنه آمدن ۱۰ ارزش از ارزش‌های انقلاب اسلامی بودیم، به بیان این ارزش‌ها پرداخت و سه نگرانی خود را در این زمینه مطرح کرد.

کنگره ملی چهارده هزار شهید جامعه کارگری، تشییع چهار شهید فداکار غائله اغتشاشگران خیابان پاسداران، تجلیل از سرلشکر قاسم سلیمانی در دانشگاه، قاطعیت قانون در اجرای قانون درباره اغتشاشگران و جانیان آدمکش، ایستادگی در برابر آمریکا، بخشنامه بانک مرکزی درباره ممنوعیت ثبت سفارش با دلار آمریکا، مواضع غیرتمندانه در جبهه فرهنگی و ساده‌زیستی و مردمی بودن از ارزش‌هایی بود که آیت‌الله خاتمی از آنها یاد کرد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به کنگره ملی چهارده هزار شهید جامعه کارگری به نام حریم لاله‌ها، بر ضرورت تجلیل از این قشر خدمت‌گزار و شهدای آنها تأکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند کارگران در حوادث انقلاب و دفاع مقدس با بصیرت و غیرت در صحنه بودند و انصافا باید از آنها تجلیل شود.

وی با بیان این‌که مردم تهران در این هفته از چهار شهید فداکار غائله اغتشاشگران خیابان پاسداران تجلیل و تشییع کردند، یاد شهید بسیجی و ولایتمدار این عرصه را گرامیداشت و خاطرنشان کرد: بزرگداشت شهدا سرمایه انقلاب است و مجلس بزرگداشت آنان معمولی نیست بلکه مجلس هدفمند و ارزشی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت تجلیل از ارزشی‌ها، گفت: مقام معظم رهبری دنیای کار دارند اما با این همه، خاطرات رزمندگان، آزادگان، جانبازان و شهدا را می‌خوانند و با تقریظشان به این کتاب‌ها زینت می‌دهند تا کسانی جوانان ما راه را گم نکنند.

وی همچنین با اشاره به مراسم تجلیل از سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در دانشگاه و ارسال پیام توسط مقام‌های کشوری برای بزرگداشت این رزمنده فداکار، تجلیل از شخصیت حاج قاسم را تجلیل از ارزش فداکاری و خستگی‌ناپذیری در مسیر دین و ولایتمداری دانست و تأکید کرد: شخصیت حاج قاسم یکی از صد چهره پرنفوذ جهان در سال ۲۰۱۷ و از شخصیت‌های محبوب کشوری معرفی شد؛ این ارزشی است که هرچه بر آن پافشاری کنیم کار ستودنی است.

آیت‌الله خاتمی در ادامه خواستار قاطعیت در اجرای قانون درباره اغتشاشگران و جانیان آدمکش شد و با بیان این‌که جنایتکاران شهید حدادیان را بین خودشان کشانده با بیرهمی تمام هرکس با هرچه در دست داشت به این شهید ضربه زدند و وحشتناک ترین کارها را انجام دادند، گفت: اینک سخن همه مردم همزبان با مسؤولان این است که این جنایتکاران مستحق اشد مجازات هستند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: از مسؤولان تقاضا دارم که کیفرخواست این افراد زیاد طول نکشد و به گونه‌ای این جنایتکاران مجازات شوند که جانیان اینچنینی دیگر در خواب هم اینگونه قساوت، وحشی‌گری و آدم‌کشی را نبینند.

وی با اشاره به خطبه پیشین خود و مطالب نوشته شده در این زمینه در فضای مجازی گفت: هرچند در خطبه قبل به شدت به من در فضای مجازی نوازش، فحاشی و اهانت کردند و این بار هم این کار را خواهند کرد، اما خاتمی منتظر الشهاده است.

آیت‌الله خاتمی ارزش ایستادگی در برابر آمریکا را یک ارزش دیگر خواند و گفت: این‌که مسؤول محترمی بگوید در عرصه دفاعی کشور از هیچ‌کس اجازه نمی‌گیریم و آنچه در این عرصه لازم است به غیر سلاح کشتار جمعی و بمب اتمی آماده می‌کنیم و موشک هرچه بخواهیم می‌سازیم و برد آن را افزایش می‌دهیم، بسیار ستودنی است.

وی با بیان این‌که بانک مرکزی در بخش‌نامه‌ای گفته که ثبت سفارش با دلار آمریکا ممنوع است، این بخش‌نامه را عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست و ابراز کرد: ما ارزش‌ها را دوست داریم و هرکس به آن عمل کند دعا می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به موضع غیرتمندانه مسؤولان در جبهه فرهنگی، از مسؤولان فرهنگی به عنوان سرداران جبهه فرهنگی نام برد و گفت: امروز میدان، میدان فرهنگی است و دشمن می‌خواهد در عرصه جبهه فرهنگی برنده باشد و البته نخواهد نوانست.

وی گرایش به ساده‌زیستی و مردمی‌ بودن در جامعه را امری مبارک خواند و با بیان این‌که این ارزش دیرین ما است، تصریح کرد: مردم از اشرافی‌گری ابراز تنفر می‌کنند و افتخار روحانیت برخورد مردمی و در متن مردم بودن است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به نرده‌هایی که بین مسؤولان و مردم در نماز جمعه فاصله انداخته است، وجود این نرده‌ها را مرتبط با امام جمعه تهران ندانست و با بیان این‌که در شهرهای دیگر امام جمعه مسؤول ستاد است اما در تهران این‌گونه نیست، گفت: ارتباط این نرده‌ها با مسؤولان امنیتی کشور است و هرموقع صلاح دیدند این نرده‌ها را بر می‌دارند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان با بیان این‌که ما از صمیم جان می‌خواهیم با مردم باشیم و حاجبی بین ما و آنان نباشد، خواستار نظارت مردم بر همه مسؤولان شد و خاطرنشان کرد: مردم ارزش را در هرکسی که دیدند تجلیل کنند و ضد ارزش را در هر کسی که دیدند مایه نقد قرار دهند چراکه نقد آنها سازنده خواهد بود.

وضعیت اسفبار و تأسف‌برانگیز مردم یمن، وضعیت نگران کننده شیعیان بحرین و کشتار وحشیانه مسلمانان مظلوم میانمار سه نگرانی مهم بود که آیت‌الله خاتمی در پایان سخنان خود از آنها یاد کرد و از سازمان‌های بین‌المللی اسلامی خواست که در این عرصه به وظایف خود به درستی عمل کنند./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات